Sunday 30 December 2012

AL-FATIHAH...

Ketika sedang minum pagi, saya dikejutkan dengan berita sedih. Tanpa sedar titis demi titis air mata membasahi pipi. Innalillahiwainnalillahirojiun. Al - Fatihah buat allahyarham Rahim bin Ismail yang meninggal semalam dan allahyarham Ahmad Sukri (Zul) bin Ibrahim yang meninggal jam 3.00 pagi 30 Disembr 2012.

Dua orang sahabat yang banyak membantu saya dalam pengurusan Bas Ekspres Tasik Kenyir sewaktu saya masih dalam jabatan.

Kita sama-sama berganding bahu, susah dan senang bersama demi memajukan syarikat terutamanya pengurusan Bas Ekspres Tasik Kenyir. Dimusim-musim perayaan kita sama-sama bersengkang mata demi memastikan bas-bas tidak mengalami kerosakan. Sehingga satu saat yang tidak dapat saya lupakan, ketika membuat pantauan jualan tiket bas dimusim perayaan di Hentian Putra Kuala Lumpur. Segala memori indah itu masih terpahat dalam ingatan.

Sambil menangis arwah Zul bersuara "Kak doakan saya sihat. Saya kena kuat demi anak-anak dan isteri. Saya sentiasa ingat pesanan kak".   Kata-kata arwah (Zul) seakan bergema dalam ingatan ketika kali terakhir bertemu dengannya awal tahun 2012. Ya ALLAH, sesungguhnya jauh dari sudut hati, saya terkilan sangat tak dapat ketemu kalian buat kali terakhir. 

 Untuk arwah saya hadiahkan sekalung Al-Fatihah. Semoga roh keduanya tenang dan ditempatkan bersama-sama dengan orang-orang yang beriman dan para syahadah. 
Al-Fatihah - amin...amin ya rabbalamin....


No comments:

Post a Comment