Thursday 22 November 2012

CATATAN SEORANG SAYA

Assalamualaikum wbt....Dengan izin ALLAH akhirnya saya dapat juga merealisasikan impian untuk mengaktifkan blog saya sendiri. Terima kasih pada yang menyokong dan menjadi tulang belakang hingga terbinanya blog ini. Walau pun masih banyak kekurangannya namun saya bersyukur kehadrat ALLAH kerana diberi peluang untuk sama-sama berkongsi rasa meluahkan apa yang tersirat dihati. Segala suka duka semuanya terkumpul menjadi sebuah kenangan yang sukar untuk dipisahkan dari kehidupan.
Seusia 15 tahun, saya sudah mula meminati dunia penulisan dan pernah menanam impian untuk menjadi seorang penulis. Tapi minat dan impian saya terkubur setelah saya memasuki alam pekerjaan. Masa merubahkan segalanya. Saya terlalu komited dengan tugasan harian. Bayangkanlah, waktu pejabat hanya 8 jam sehari tapi saya mengambil masa sehingga 12 jam sehari berada dipejabat demi melunasi tugas-tugas yang tak pernah ada kesudahannya. Segalanya saya lakukan demi rasa tanggungjawab dan cinta saya pada kerja. Rupanya dunia korporat telah banyak merubahi kehidupan saya. Kalau dulu, saya menulis dengan bahasa yang berbunga-bunga tapi dunia korporat apa yang saya tulis dan hafal hanya angka...angka...angka...itulah rutin harian saya...
Kini dunia korporat saya tinggalkan...Nyaman kehidupan saya tanpa dibelenggu dengan masalah-masalah pejabat yang kadangkala memenatkan. Cinta pada dunia penulisan kembali berputik dalam jiwa. Saya kembali bercinta dengan puisi-puisi, coretan hati, cerpen dan apa saja yang terlukis dihati. InsyaALLAH, dengan izinNYA jua, saya ingin kembali menulis.
Kepada sesiapa yang sudi bersama saya, ajarlah saya agar tidak terjatuh lagi. Bangunkan saya dari lena yang panjang. Pinjamkan saya ilham untuk saya canangkan menjadi sebuah coretan....

No comments:

Post a Comment